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Last week, the aerospace-defense community was overwhelmingly intrigued by a report from Defenseone.com that said Boeing was pitching a new variant of its 45-year-old F-15 Eagle line of fighters to the United States Air Force. Still, next to nothing is known about this initiative, including where it came from and what it entails exactly. Although it has been framed as a Boeing solicitation to the USAF, the opposite is actually true—the USAF began the discussion over a year and a half ago. Since then, ongoing talks have been kept incredibly hush-hush, along with the details of the aircraft involved—until now. 

先週航空宇宙防衛業界関係者は デフェンスワンに載ったボーイングが、初飛行から45年が過ぎたF-15イーグル戦闘機の最終進化形を米空軍に提案したことが話題となった。しかし、まだ今後何も決まっていませんし、今後どうなるかどこがイニシアティブをとるのか何もわかっていません。ボーイングが米空軍に売り込み提案をしていたのではなく、1年半前から米空軍側からが議論を始めた。それ以来、超極秘でこの計画は進行していたようです。

According to sources familiar with the discussions, The War Zone has learned about the F-15X's origins, its intended capabilities and features, and where it would fit inside the USAF's tactical airpower ecosystem. 

ウォ-ゾーン誌はF-15Xの系譜、その目指す能力と特徴について、米国空軍の新たな戦術的な空軍力の体系として関係者を取材しました。

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TYLER ROGOWAY/AUTHOR
F-15Cs execute a mock alert scramble

USAF Looks Back To The Future

The F-15X came out of a quiet USAF inquiry to Boeing and Lockheed Martin about fielding an aircraft that could seamlessly plug into their existing air combat infrastructure as part of better-defined high-low capability mix strategy—one intended to specifically help counter the service's shrinking force structure. 

■米空軍はバック ツー ザ フューチャーのよう

F-15Xはボーイングとロッキード・マーチンへ米空軍が水面下で研究していたハイ・ロー能力ミックス戦略の一環として、既存の空軍機材を断絶することなく継続できる航空機の研究から出てきました。

The airframe would have to be cost-effective both in terms of operation and acquisition, very low-risk, and most of all, it would need to be non-disruptive to the larger F-35 procurement initiative. If anything else, it had to be seen as complementary to the F-35, not as an alternative to it. 

機体は費用対効果がよく、作戦と取得の両面で非常に低リスク、また、F-35の調達には大きな影響をさせない必要があります。F-35にとってかわるのではなく、F-35の補完的なものとならなくてはならないとされました。

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The USAF has not procured a 4th generation fighter since 2001. This was over 15 years before the discussions that led to the F-15X began. For a decade and a half, USAF brass had been adamant about only buying stealthy 5th generation fighters to fill out its tactical jet ranks. Even upgrading or retaining existing and battle-proven fighter platforms was in question early in the current decade as the service was myopically focused on stabilizing the F-35 program. Tightened defense budgets under sequester didn't help with the situation, either. 

米空軍はは2001年以来第4世代戦闘機を調達していない。これはF-15Xにつながる議論が始まる15年以上前となる。10年半の間、USAF幹部らは、その戦術的なジェット機の格の違いから、第5世代ステルス戦闘機を購入することだけに固執していました。F-35プログラムの安定化に近代的な焦点が当てられていたため、現在の戦闘機プラットフォームをアップグレードまたは保持することさえ問題であった。隔離された防衛予算の強化は、状況にも役立たなかった。 

As time moved on, it became clear that the F-35 might not be the USAF's one-size-fits-all solution some thought it would be. This is not a mark against the F-35, but just the reality that the USAF has tactical air power needs that don't necessitate or even benefit from the F-35's unique and costly capabilities. 

時間が経つにつれて、F-35一機種で米空軍すべての任務をこなすことができないことが明白とになりました。これはF-35 に対する限界ではなく、米空軍には必要としないF-35のユニークでコストのかかる機能を必要としないからです。 

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USAF
The last F-16 delivered to the USAF was contracted in 2001. A handful of F-15Es was also ordered that year to replace lost aircraft. They were the last 4th generation fighters the USAF has bought. 

So the F-15X initiative is not some cold-call Boeing pitch, it was born out of hundreds of ever-strengthening discussions between various stakeholders within USAF and the aircraft manufacturer. All parties involved had worked hard not to disclose the talks out of respect for ongoing procurement programs and the USAF's stated needs. Additionally, doing so without providing adequate detail would surely result in the F-15X being misconstrued by the press as being some huge challenger to the F-35, when that was never actually the case or the scope of the proposed initiative.

だから、F-15X構想はボーイングからの提案だけではなく、USAF内の様々な関係者と航空機メーカーとの間で何百もの議論が交わされて生まれました。関係する全ての関係者は、進行中の(F-35)調達計画と米空軍の既存のニーズ対する敬意から計画の開示を避けた。さらに、適切な詳細を提示せずに構想を明示することは、確かにF-15XがF-35の大きな挑戦者であると報道機関に誤解される結果となる。

■The F-15X Concept Is Born

The result of those discussions is the F-15X. Our sources describe the aircraft as a single seat variant of the latest F-15 advanced Strike Eagle derivative—the F-15QA destined for Qatar—but it will also integrate many of the features and upgrades that the USAF intends (or intended as it may be) to include on its nearly four-decade-old F-15C/D fleet. And no, the aircraft is not a repackaging of the semi-stealthy F-15 Silent Eagle concept that Boeing floated nearly a decade ago. The F-15X features no low-observable enhancements of any kind.

■F-15Xのコンセプトが生まれる

それらの議論の結果はF-15Xです。関係者の話では、航空機をF-15QA派生型――カタールのために予定したストライク・イーグル派生型――を最新のF-15の単座型の変形が進めた結果だと言えます。F-15C / Dの飛行隊は40年近くもの歴史があります。そして、この航空機は、ボーイング社がほぼ10年前に浮かんだ、セミステルス型のF-15サイレントイーグルコンセプトの焼直しではありません。なぜならF-15Xは、あらゆる種類のステルス装置を備えていません。 

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F-15X is an outgrowth of the latest export Strike Eagle derivatives and the upgrade pathway the USAF has devised for its decades-old F-15C/D fleet. It also draws on past concepts like the2040C F-15 configuration seen in this image and in the banner image at the top of this article.

The F-15X configuration is impressive as it includes a flat-panel glass cockpit, JHMCS II helmet mounted display (HMD), revised internal wing structure, fly-by-wire controls, APG-82 AESA radar, activation of outer wing stations one and nine, advanced mission computer, low-profile heads-up display, updated radio and satellite communications, the highly advanced Eagle Passive Active Warning Survivability System (EPAWSS) electronic warfare and electronic surveillance suite, Legion Pod-mounted infrared search and track system (IRST) and the list goes on. 

F-15X機器構成は印象的です。フラットパネルのガラス製コックピット、JHMCSⅡヘルメット マウントディスプレイ(HMD)、改良された内部翼構造、フライバイワイヤ制御、APG-82 AESAレーダー、活性化された1~9の外翼懸架など、。先進ミッション・コンピューター 表示が邪魔にならない表示のヘッドアップディスプレイ、改良された無線、衛星通信、先進イーグル戦闘機パッシブ・アクティブ生存警告システム(EPAWSS)電子戦と電子監視機器、 赤外線捜索追尾システム( IRST)、リストは続きます。 
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With the help of the company's new AMBER missile carrying racks, the F-15X will be able to carry a whopping 22 air-to-air missiles during a single sortie. Alternatively, it could fly with eight air-to-air missiles and 28 Small Diameter Bombs (SDBs), or up to seven 2,000lb bombs and eight air-to-air missiles. We are talking crazy weapons hauling capabilities here. Keep in mind that the F-15C/D Eagle can carry eight air-to-air missiles currently, and the penultimate Eagle variant that is currently being built, the F-15SA, can carry a dozen.

F-15C / Dイーグルは現在8個の空対空ミサイルを搭載可能で、現在完成 予定の2番目のイーグル型F-15SAは(空対空ミサイルを)1ダースを搭載できることを覚えておいてください。F-15Xは同社の新しいAMBERミサイルキャリングラックによって、一回の作戦飛行で22発の空対空ミサイルを運ぶことができます。また、空対空ミサイル8発、小径爆弾28発(SDBs)、最大2000ポンド(900kg)爆弾7発、空対空ミサイル8発で飛行することもできる、クレイジーな積載能力を持つ機体になる予定です。

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What the F-15X doesn't include is a high price. The War Zone has learned that Boeing intends to deliver the F-15X at a flyaway cost well below that of an F-35A—which runs about $95M per copy. And this is not just some attempt to grab business and then deliver an aircraft that costs way more than promised. Our sources tell us that Boeing is willing to put their money where their mouth is via offering the F-15X under a fixed priced contract. In other words, whatever the jets actually end up costing, the Pentagon will pay a fixed price—Boeing would have to eat any overages. 

F-15Xには含まれていないものは高い価格です。ウォーゾーン誌は、関係者よりボーイングがF-15AをF-35A(一機9500万ドル≒105億円)よりもはるかに低コストで提供しようとしていることを知りました。そしてこれは、契約をした後で約束した以上にコストを払わされる航空機を手渡す試みではありません。ボーイング社は、F-15Xを原価で提供することで、ボーイングが仕事を受けたいと訴えている。言い換えれば、ジェット機の実際の原価計算が終わっても、ペンタゴンは固定価格を支払うことになります。ボーイング社はこれで食べていきたいのだ。

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This is possible because the F-15 is a very known commodity as it has been in production for 45 years and has flown hundreds of thousands of hours in continuously more capable configurations. Additionally, foreign customers have paid for the jet's advanced development already, with around $5B already spent by international operations on evolving the aircraft over the last decade and a half. 

これは、F-15が45年間生産されており、絶えずより多くの機能を備えた構成で何十万時間も飛んできたので、非常によく知られた商品であるため、このこと(原価生産)が、可能です。加えて、海外の顧客は、ジェット機の先進的な開発にすでに相当な費用を支払っており、過去10年間に航空機を進化させるための国際的な運営によりすでに50億ドル(5500億円)を費やしています。

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A South Korean F-15K Slam Eagle departs on a Red Flag sortie.
 
Boeing is also likely apt to make the Pentagon a heck of a deal on the F-15X as it will help ensure fighter production at the company's storied St. Louis plant for years to come and it would keep the door open for additional foreign Eagle orders. It would also provide an ongoing tactical aircraft production relationship with the USAF. This relationship could also be sustained via the T-X contract that aims to replace the USAF's half-century-old T-38 Talon jet trainers, but who exactly will win that contract remains a question mark as the award isn't slated to arrive until late this Summer at the earliest. 

ボーイングは また、ペンタゴンとF-15Xで取引することができるようになる可能性が高い。これは、同社のセントルイス工場で戦闘機を生産継続をすること確実にするのに役立ち、外国のEagle発注。それはまた、米空軍との継続的な戦術的航空機生産関係を維持できるだろう。この関係は、 50年前のT-38 タロンジェット・練習機であった米空軍の T-38 を置き換えることを目的としたT-Xの契約によっても維持される可能性があるが、しかし、早くとも今年の夏後半になるまで契約を獲得する予定でなくて、この関係は、継続されるか疑問でもあります。

■Trading In The Old For The New

The biggest question most have about the F-15X is where would these fighters be inserted into the USAF's existing force structure? The answer to that, and the whole impetus behind the F-15X program, has been made clear to us—the jet is intended t directly replace the USAF's entire F-15C/D fleet. It would have no impact on the existing F-15E Strike Eagle fleet or its planned upgrade pathway that is underway now.

■新しいもののための古い取引

F-15Xに関する最大の疑問は、これらの戦闘機を米空軍の既存の軍事構造にどこに入れるかということです。その答え、F-15Xプログラムの背後にある全ての意図は、はっきり解かっています。米空軍のF-15C / D航空隊全体を直接置き換えることを意図しています。既存のF-15Eストライクイーグル航空隊または現在進行中の予定されているアップグレード計画には何の影響も与えません。

Currently, the F-15C/D force is largely arrayed along America's maritime borders, with five Air National Guard units flying the type. A squadron at RAF Lakenheath in England and two squadrons at Kadena Air Base in Japan round out the full front-line force. A small number of F-15C/Ds are also assigned to test, evaluation, and tactics development units, and a single schoolhouse based at Kingsley Field in Oregon provides "Eagle Drivers" to the fleet on roughly 235 'air superiority Eagles' in all. 

現在、F-15C / D飛行隊はアメリカの海岸線に沿って、5 個の州兵部隊に配備されている。イングランドの英国空軍レイクンヒース航空隊と日本の嘉手納飛行場の2つの飛行隊は、最前戦の力の要となっています。。少数のF-15C / Dもテスト、評価、戦術開発部門に割り当てられ、オレゴン州のキングスレーフィールドにある1つの航空隊は、およそ235の航空部隊に優秀な「イーグルパイロット」を提供しています。 

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A 173rd Fighter Wing F-15C taxis back to its parking spot at Kingsley Field in Klamath Falls, known inside the USAF as the "the land of no slack." The unit is the USAF sole F-15C/D training squadron and is renowned for producing some of the world's best fighter pilots.

The fate of the F-15C/D within the USAF ranks has been in doubt for over a year now, with the USAF evaluating if it will continue to deeply upgrade and eventually basically rebuild its existing decades-old F-15C/D force or if it will replace them entirely with upgraded F-16s. In fact, just last May, reports surfaced that indicated the USAF had all but formally announced that they will draw-down and retire the F-15C/D fleet.

米空軍内のF-15C / Dの運命は疑問視されているため、今年以上、それは深く、アップグレードし続ける場合、もしアップグレードされたF-16でそれらを完全に置き換えるならば、米空軍内の評価最終的には基本的に既存の数十年前のF-15C / Dの能力を再構築させる。

事実、昨年5月には、米空軍がF-15C / D航空隊を撤退し、撤退させると正式に発表したという報告書がが浮上した。

Swapping F-15s for F-16s means a capability deficit in almost every regard. Even if the USAF wants to do this it will likely result in a major dogfight on Capitol Hill. But replacing the old F-15C/D fleet with drastically enhanced F-15s could alleviate this major stumbling block and prove to be a much more attractive option. 

F-15をF-16に置き換えることは、ほぼあらゆる点で能力不足を意味する。米空軍がこれをやろうとしているとしても、連邦議会との間で大きな予算争奪戦が起こる可能性が高い。しかし、古いF-15C / D航空隊を大幅に強化されたF-15で置き換えることによって、この重大な障害を緩和し、はるかに魅力的な選択肢であることが判明した。

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The USAF's F-15E fleet would not be unaffected by the F-15X plan.

Even if the F-15X is cheaper than an F-35 and ends up being closer in price to a late-block Super Hornet (around $65M), the money will have to come from somewhere to acquire the fleet. But spending money now to acquire F-15Xs may actually save money in the long run. The USAF already intended to upgrade its F-15C/D fleet so that it could remain viable into the 2030s and possibly well beyond. Doing so would cost many millions of dollars per jet, especially if those aircraft end up needing new wings in the coming decade, which according to most accounts, they will. And then you still have an airplane that is in the back-half of its service life and costs more to keep in the air than a totally fresh jet.


F-15XがF-35よりも安価であっても、最終ブロックのスーパー・ホーネット(約6500万ドル)に近い価格に終わったとしても、その予算は他の航空隊を獲得する必要があります。

しかし、今F-15Xを購入するためにお金を使うことは、実際には長期的にお金を節約するかもしれない。

米空軍は既にF-15C / D航空隊を2030年代に、そしてそれ以上に実行可能な状態に維持するために、F-15C / D航空隊をアップグレードする予定でした。

そうすることで、それらの航空機が結局来たるべき10年に新しい翼を必要とすることになるならば、そうすることは、ジェット機当たり数百万ドルのコストがかかるでしょう。

そして、まだ耐用年数の後半にある飛行機を持っていて、まったく新しいジェット機よりも多くの費用がかかります。

The F-15X will have a 20,000 hour service life. Yes, you read that right, 20,000 hours—pretty much three times that of most fighters being produced around the globe. As such, a new F-15X can serve for roughly 80 years. When you spread the cost of the jet over all that flight time, it does appear to be a comparative bargain. 

F-15Xは世界中で生産されている多くの戦闘機の耐用年数のおよそ3倍にあたる20,000時間の耐用時間を持ちます。新しく生産されたF-15Xはおよそ80年間使用できます。その飛行時間全体にわたってジェット機のコストで計算すると、それは買い得品に見えます。 

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Boeing had marketed a version of the F-15SA as the F-15 Advanced, but the single seat F-15X will incorporate many of the latest export Eagle capabilities along with the upgrades that were intended for the USAF's aging F-15C/D fleet.

In addition, our sources tell us that F-15X cost-per-flight-hour has been deeply investigated both by Boeing and by third parties by leveraging metrics from legacy F-15 operations and those of late-model Strike Eagle derivatives and even other fighters in the USAF's inventory. The final figure is said to be around $27,000 per flight hour. This is far less than the aging F-15C/D's hourly operating cost (about $42,000 per hour) and about $6,000 more than what the USAF is paying to fly their largely middle-aged F-16 fleet today. 

さらに、最終的にF-15Xの運行時間当たりの費用は、ボーイング社と第三者によって、伝統的なF-15事業のメトリクス(定量管理)と旧モデルのストライクイーグルの派生型、さらにはその他米空軍の従来の戦闘機を活用して詳しく調査した結果、最終的な数字は飛行時間あたり約27,000ドル(≒300万円)でした。これは、老朽化したF-15C / Dの時間運行費用(1時間あたり約42,000ドル≒466万円)よりもはるかに少なく、現在平均的F-16航空隊を飛行させるために米空軍が支払っているものよりも約6,000ドル(≒67万円)ほど上回っった数字です。 

Compared to the F-22 or F-35 this figure is very attractive as well. Apparently, it also takes into account a single-seat, multi-role mission set similar to an F-16 and the manning demands associated with it, not just an air superiority role. And once again, because the F-15 is a known commodity, this number is not some optimistic guess.

F-22やF-35と比較すると、この数字は非常に魅力的です。明らかに、F-16と類似した単座戦闘機の制空目的だけでないマルチロール任務とそれに関連した人員配置コストも考慮されています。これは、F-15はすでに使い込まれた戦闘機であるため、この数字はけっして希望的観測からはじかれたものではありません。 

Advanced F-15 (2040c) Air Superiority Fighter

With all this in mind, the business case for the F-15X is that the jets will pay for themselves in about a decade's time based on operational cost savings over their F-15C/D brethren—the last of which was built in 1986—alone. 

このことを念頭に置いて、F-15Xの事業計画は、1986年以降に製造された系列のF-15C / D よりも運用コストを10年単位で節約することを意味します


Advanced F-15 2040C  2016/7/18(月) 午後 2:24